Skip navigation

När Macintosh Portable började säljas, 1989, kostade den motsvarande 82 000 kronor. Eller 92 000 med hårddisk.

Det var en supermaskin: ytmonterade kretsar, 16 MHz 68HC000-processor. Åtta kilo. System 6.0.4. När folk hetsar upp sig över nya apparater längtar jag efter mina skrivmaskiner, eller en Portable. Det är trots allt den enda datorn som hade en roll i Twin Peaks. (Det finns en drös fågelholkar senare i serien.)  Eller varför har jag inte kvar min Powerbook 150?

2 Comments

  1. Jag har kvar din Powerbook 150 🙂
    Och den fungerar.

  2. Observera dock att Portable inte var “bärbar” utan “släpbar”


Leave a Reply

