Skip navigation

Minuteman – nu antik.

Minuteman III MIRV bana

Skriv ut och texta egna pratbubblor!

1. Ur silo – boost-motor steg 1.
2. 60 sekunder: steg 1 sprängs kopplas loss, steg 2 tänds. Skyddande kaross sprängs loss.
3. 120 sekunder: steg 2 lossas, steg 3 tänds.
4. 180 sekunder: steg 3 slocknar, plattformen separerar.
5. Plattformen manövrerar med styrraketer och finsiktar inför lossandet av RV (Re-entry Vehicle).
6. RV, chaff och skenmål lossas.
7. Stridsspetsar lossas med tidspassning och finjusteringar av banan för att skapa målprofil.
8. Goto stenålder.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: